Jesteś tutaj: Rajdy gimnazjalne Rajd "TerazMy 2013"
Rajd "TerazMy 2013" PDF Drukuj Email
Napisał(a): J.Kawalec
wtorek, 17 września 2013

TerazMyRajd "TerazMy 2013"

W dniach 14 i 15 września odbyła się już 8 edycja rajdu nauczycieli i pracowników Gimnazjum nr 2. Skąd wziął się pomysł na to, aby odbywać coroczne wędrówki górskie w takim gronie. Otóż uczniowie mają swój Rajd Gimnazjalisty, którego XIII edycja miała miejsce w czerwcu, więc pomyśleliśmy czemu nauczyciele i pracownicy nie mieliby chodzić wspólnie po górach? Zwłaszcza, że mamy "swojego przewodnika tatrzańskiego" pana Bogusława Koczura. Tak nas to "wciągnęło", że liczność grupy zwiększa sie z roku na rok. Tym razem zwiedziliśmy Jaskinię Bielańską. Jak podaje oficjalna strona WWW
" Jedyna udostępniona jaskinia w Tatrach
Jaskinia Bielańska (Belianska jaskyňa) jest jedną z najczęściej odwiedzanych udostępnionych jaskiń na Słowacji. Oprócz dziwacznych form skalnych jest znana dzięki bogactwu występowania kalcytowej sintrowej ornamentyki. Pomimo faktu, że zainteresowanie atrakcjami przyrodniczymi jaskini trwa od ponad 125 lat, okoliczności jej powstawania nie są do dziś w pełni wyjaśnione.
"

Na tym jednak nie zakończyła się nasza wędrówka górska. Przemieściliśmy się do Strbskiego Plesa skąd wybraliśmy się czerwonym szlakiem do schroniska nad Popradske Pleso. "Niepewna" pogoda zapewniła nam pełne wrażeń widoki gór, raz zakryte przez chmury, za chwilę z kolei w pełnym słońcu (co widać na naszych zdjęciach). Po krótkim odpoczynku w schronisku skierowaliśmy swoje kroki, żółtym szlakiem do symbolicznego cmentarza ofiar gór po zwiedzeniu, którego zeszliśmy niebieskim szlakiem do drogi skąd zabrał autokar, do naszego od dawna już sprawdzonego miejsca odpoczynku, czyli górskiego hotelu "Stasinda" w Bukowinie Tatrzańskiej. Tam po ciepłym posiłku i krótkim odpoczynku spotkaliśmy w szałasie aby wspólnie z rodzinami spędzić czas przy ognisku i muzyce.
Na zakończenie rajdu już myśleliśmy o tym gdzie pójdziemy w przyszłym roku i tutaj jak zwykle liczymy, na zawsze trafne propozycje, "naszego" przewodnika pana Bogusława Koczura, pani Katarzyny Koczur i pani Jolanty Stefańskiej :)

Fotoreportaż z rajdu - tutaj

Imieniny obchodzą
Abercjusz, Filip, Halka, Kordula,
Kordelia, Przybysława, Sewer

Do końca roku zostało 71 dni.